Search
Close this search box.

Herstel advertentiemarkt ingezet

De voorspellingen dat de advertentiemarkt zich in 2004 herstelt, lijken uit te komen. In vergelijking met 2003 stegen de netto mediabestedingen in de eerste zes maanden van dit jaar met 0,3 procent tot 1,7 miljard euro.

Over heel 2003 werd nog een daling van 4,1 procent gerapporteerd. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen dat BBC De Media en Reclame Bank vandaag publiceert.
Internet en billboards noteerden de grootste stijging, met respectievelijk 77 en 15 procent.

De bestedingen aan zowel tv als radio groeiden met 3 procent. Het herstel bij de dagbladen zette door. Over heel 2003 daalden de advertentie-inkomsten met 8 procent, in de eerste helft van 2004 is die daling teruggebracht tot 2,3 procent.
De nieuwe initiatieven in de krantenwereld, zoals een landelijke en een regionale zondagskrant en een krant op tabloidformaat, dragen bij aan de verbetering van het resultaat.
Voor publiekstijdschriften was 2003 het dieptepunt met een daling van 9 procent, maar ook voor dit mediumtype tekent het herstel zich af (-0,9 procent). Bij de vak- managementbladen laat het herstel nog op zich wachten. [Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten