Zoek
Sluit dit zoekvak.

FoxLife ook in starterpakket van UPC

Bij kabelexploitant UPC heerst veel onduidelijkheid. Klanten van UPC begrijpen er niets meer van. Volgens de website van het mediabedrijf moet UPC iedere klant, die minimaal een ‘Starter’ pakket heeft, de tv-zender FoxLife kunnen ontvangen. FoxLife is zien op kanaal 26 van de digitale ontvanger.

Toch worden alle klanten, die een ‘Interactieve Digitale TV Starter’ pakket hebben al ruim een maand lang gedupeerd. UPC hoort klanten ook een maand van te voren te informeren wanneer een zenders uit het pakket wordt gehaald. FoxLife is al sinds 2009 bij UPC te ontvangen.

Klachten
Na diverse verzoeken heeft UPC nog steeds geen duidelijkheid gegeven waarom de kabelexploitant FoxLife niet meteen doorgeeft. UPC heeft al veel klachten ontvangen van klanten die zich sterk benadeeld voelen. Wanneer UPC de tv-zender niet doorgeeft kunnen klanten mogelijk een schadevergoeding vragen of het abonnement beeindigen.

Een overzicht van alle tv-zenders staat op www.upc.nl, klik ‘Televisie’, klik ’70+ tvzenders 15 HD-zenders’. (rechtstreekse link) [Radiowereld.NL]

Update
Op de website van UPC staan tientallen klachten over de tv-zender FoxLife.

Update: UPC ziet omzet en klanten teruglopen
UPC heeft in het derde kwartaal vier procent minder omgezet dan in dezelfde periode vorig jaar. De inkomsten van het kabelbedrijf kwamen tussen juli en september uit op 230 miljoen euro, zo maakte het Amerikaanse moederbedrijf Liberty Global woensdag bekend. Ook het aantal klanten liep vorig kwartaal licht terug.

Eind september had UPC een kleine 1,7 miljoen klanten, een daling van zestienduizend in vergelijking met een kwartaal eerder. Samen namen zij in totaal bijna 3,7 miljoen abonnementen af. Dat zijn er achtduizend meer dan aan het einde van het tweede kwartaal. Het aantal internetgebruikers steeg eveneens, met elfduizend naar een kleine 1,1 miljoen.

Die stijging dankt UPC naar eigen zeggen aan het verhogen van internetsnelheden. UPC maakte vorig week bekend 75 van de 1500 banen te willen schrappen. Dat gebeurt in het eerste kwartaal van volgend jaar, zo meldt het bedrijf. De kabelaar heeft minder personeel nodig vanwege de ‘vereenvoudiging van het aanbod van producten en diensten’. Werknemers die contact met klanten onderhouden worden bij de ontslagronde zoveel mogelijk ontzien waardoor de reorganisatie mogelijk weinig invloed heeft op de service van UPC.

Gerelateerde berichten