Kies je favoriete radiostation

Dossiers

538Groep verstevigt marktleiderschap met Radio 538 en Slam

Medianieuws

Beide zenders van de 538Groep, Radio 538 en Slam, hebben in 2015 meer luisteraars bereikt dan het jaar daarvoor. De 538Groep bereikt wekelijks 4,1 miljoen unieke luisteraars van 10 jaar en ouder, een groei van ruim 5% ten opzichte van het jaar daarvoor.

538Groep verstevigt marktleiderschap met Radio 538 en Slam Daarbij heeft Radio 538 met een gemiddeld marktaandeel van 18,4% (periode januari-november 2015, doelgroep 20-49 jaar) haar marktleiderschap in 2015 verder verstevigd waarbij de zender is uitgelopen op de concurrentie, dat bleek uit de vandaag gepubliceerde luistercijfers van NLO/GfK.

Menno Koningsberger – Algemeen Directeur 538Groep: ‘We kijken als 538Groep terug op een goed jaar. Radio 538 heeft de positie van marktleider verder weten uit te bouwen. We zien bij Radio 538 vooral een sterke stijging in de kerndoelgroepen 20-34 en 20-49 jaar.

Slam kreeg een nieuwe identiteit en vormgeving en richt zich hiermee nóg meer op de digitale generatie. Het bouwen aan sterke merken, interactie met onze luisteraars, digitale innovatie en vernieuwde samenwerkingen met partners staan ook in 2016 voorop bij de 538Groep.’

Terugblik Radio 538 2015
Het hoogtepunt van 2015 was op 17 augustus met de start van De Coen en Sander Show op Radio 538. In april werd het 15-jarige bestaan van de ochtendshow ‘Evers Staat Op’ gevierd met een marathonuitzending van 15 uur.

Gedurende het jaar reageerden luisteraars massaal op grote acties als Win met de Zin, Hier met je Rekening, Het Coen en Sander Pizzalab, Ibizaweek en exclusieve acties met onder meer Tomorrowland, Rihanna, Jason DeRulo, Ariane Grande, Afrojack, Martin Garrix, Hardwell en Adele. Verschillende grote evenementen van Radio 538 zetten de toon; 538LIVE XXL en 538JingleBall in de Ziggo Dome, DJ Hotel 538 tijdens Amsterdam Dance Event en 538Koningsdag werd wederom gevierd in Breda.

Terugblik Slam 2015
Slam vond zichzelf dit najaar opnieuw uit en richt zich op de digitale generatie met een nieuwe identiteit en vormgeving ‘Play Music, Play Life’. De programmering werd aangescherpt met de Mix Marathon op vrijdag en de Sunday Chill. Het avondprogramma ‘Bij Igmar’ werd genomineerd voor de Gouden Radio Ring. Tijdens Amsterdam Dance Event was Slam 83 uur non-stop live in de mix met de Slam MixMarathon met de beste dj’s van de wereld live op zender. [Radio.NL]

Gerelateerde Artikelen