In Australië betekent DAB+, net als in Nederland, een groter aanbod van radiostations en formats dan op FM en AM. Maar hoe maak je dit op een grappige mannier kenbaar bij de consument? Simpel: huur een beatboxer in!
Vorige week is in Australië een nieuwe campagne van start gegaan waarin duidelijk wordt gemaakt hoe gevarieerd het aan bod via DAB+ is.
Hiervoor is de hulp in geroepen van beatboxer Tom Thum.
Onder het moto ”Digital radio. The box you can’t beat” schakelt hij moeiteloos tussen hip-hop, country, jazz, rock, house, metal, klassiek en sportverslaggeving.
Joan Warner, voorzitter van Commerical Radio Australia (de Australische VCR): “De industrie zocht een innovatieve mannier om de variatie via DAB+ te communiceren naar het publiek.”
Ralph van Dijk van Eardrum, bedenker van de campagne: “We wilden een campagne voor digitale radio die creatief, simpel, grappig en visueel vermakelijk is.” Daarom is er gekozen voor één van de beste beatboxers ter wereld.
Naast een tv-spot zijn er ook nog vier radiospotjes. Deze zijn hier te beluisteren. [Radiowereld.NL]