Op een flink aantal radiostations zijn sinds kort weer spotjes voor DAB+ te horen. Het betreft de nieuwe voorjaarscampagne voor digitale etherradio. In de spotjes wordt duidelijk gemaakt wat DAB+ is, en dat dit de digitale opvolger van FM is.
Net als bij de vorige campagnes is ook bij de nieuwe spotjes de audiodrager gebaseerd op de evergreen ‘Let’s get Physical’ van Olivia Newton John. Voormalig radiodeejay Leo van der Goot sprak ook deze spotjes in.
Nieuw is dat de spotjes nu ook te horen op de regionale commerciële radiostations die via DAB+ uitzenden. Eerder deden zij niet mee aan de campagne.
Dit jaar worden er opnieuw diverse activiteiten georganiseerd om de bekendheid van DAB+ te vergroten. Zo wordt in oktober opnieuw de “Week van de Digitale Radio” georganiseerd. Daarnaast krijgt ook de radiocampagne een vervolg in mei/juni, september, oktober en december. Op televisie zullen spotjes te zien zijn tijdens het EK voetbal en de Olympische Spelen.
Via DAB+ zijn inmiddels alle landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations te ontvangen. Daarnaast zijn er diverse (thema)stations te ontvangen die niet op FM te ontvangen zijn zoals Radio 10 Gold 60s & 70s hits, Classic FM, Arrow Classic Rock, 538 Non-stop, NPO Soul & Jazz, 3FM Alternative, NPO Sterren NL Radio, Freez FM, Efteling Kids Radio, Hotradio Hits en Groot Nieuws Radio. De beschikbaarheid van deze extra stations wisselt per regio. In Amsterdam zijn op dit moment 53 verschillende radiostations via DAB+ te ontvangen. [Radiowereld.NL]