Zoek
Sluit dit zoekvak.

CBS: Flinke groei DAB+ bij doelgroep 25-65 jaar

Digitale etherradio DAB+ is het afgelopen jaar flink gegroeid bij de doelgroep tussen 25 en 65 jaar. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Overall geeft 16% aan een DAB+radio te hebben, terwijl 45% aangeeft wel eens van DAB+ gehoord te hebben.

CBS: Flinke groei DAB+ bij doelgroep 25-65 jaar Bij de doelgroep 25 tot 45 jaar gaf 17% aan een DAB+ radio te hebben. Dit is 6%-punt meer dan een jaar geleden. Bij de groep 45 tot 65 jaar groeide het bezit door naar 20% (+4%-punt). Omgerekend naar huishoudens, dan geeft 15% aan een DAB+ radio te hebben.

Opvallend is dat veel meer mannen aangeven een DAB+ radio te hebben (21%) dan vrouwen (12%).

Kijkend naar opleidingsniveau dan bezitten hoger opgeleiden (20%) en mensen die een middelbaar beroepsonderwijs hebben gevolgd (18%) vaker een DAB+ radio dan lager opgeleiden (11%).

De cijfers van CBS zijn gebaseerd op onderzoek onder bijna 5000 Nederlanders en zijn dus niet gebaseerd op verkoopcijfers. De laatste officiële verkoopcijfers dateren van eind vorig jaar. Toen stond de teller in ons land op 1,3 miljoen.

Alle cijfers over DAB+ van CBS zijn hier te bekijken. [Radiowereld.NL]