Search
Close this search box.

Januari 2013

November-december 2012
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode november-december 2012 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 10.533 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 3 uur en 7 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Nationaal Luister Onderzoek
Stichting NLO is per 1 januari 2012 actief en opgericht vanuit een breed draagvlak van marktpartijen, aanbieders en afnemers van reclameruimte op radio (Joint Industry Committee).

NLO kent vier participanten, die elk namens hun achterban richting geven en meewerken aan het beleid en de onderzoeken van NLO: RAB (radio-exploitanten), NPO (Nederlandse Publieke Omroep), BVA (bond van adverteerders) en PMA (Platform Media-Adviesbureaus).

Stichting NLO is de opdrachtgever van het luisteronderzoek. Het doel van de stichting is om gezamenlijk een standaard en maatstaf voor media-aanbieder en –afnemer neer te zetten. Deze standaard moet betrouwbaar, valide, transparant en marktrelevant zijn.