BNN wordt Brutaal News Network. De voorbereiding duurde langer (2,5 jaar) dan de duur van de uitzendlicentie (2 jaar), maar zondag is het zover. Jongerenomroep BNN op het publieke net. De omroep van Bart de Graaff wil met humor vooral mondige kijkers aanspreken. Alles wordt overgoten met een BNN-sausje, waarin de ‘B’ niet langer staat voor Bart maar voor Brutaal. Bart’s News Network wordt Brutaal News Network. De aftrap voor het eerste BNN-seizoen was maandagmiddag in de Amsterdam ArenA. De presentator/voorzitter probeerde de toegstroomde journalisten te laten geloven dat het allemaal een grap was. ,,BNN bestaat niet. Denken jullie nu echt dat ik Veronica heb verlaten om na 23 jaar weer een publieke omroep te introduceren?”. Maar al gauw vertelde de BNN-ploeg dat de nieuwe zendgemachtigde vooral in het leven is geroepen, om het jongerengat bij de publieke omroep op te vullen. Jongeren worden bij de commerciëlen wel bediend, maar niet genoeg. De Zondagavond van BNN brengt negen nieuwe programma’s. Behalve dat van Bart is er één bekend gezicht: dat van Peer Mascini. De acteur, onder meer bekend als Melkunieman, speelt de vestrooide bioloog dr. Sabelhout in het absurdistische dierenprogramma Dr. Sabelhout. In Comedy Lab is wekelijks een optreden van een jonge Stand Up Comedian te zien. ,,Ik zocht eigenlijk een dikke homo met een brilletje die Paul heet, maar die zijn nogal schaars,” grapte De Graaff. Zelf is hij te zien in het doelgroepenonderzoekprogramma De Kraan. Op locatie bestookt hij de Nederlander met vragen als Was je je auto op zaterdag en hebt u weleens een doelgroep gezien. Op radio (1, 3 en 5) komt de nieuwe omroep met dj’s Sven & Dave, Chat Radio, themaprogramma BNN Jacuzzi en het door jongeren zelf gemaakte magazine BNN United. Het komende jaar vult BNN 65 uur tv en 300 uur radio. De omroep heeft nu 67.000 leden, maar dat moeten er 150.000 worden om op het scherm te blijven. Het budget bedraagt 8 miljoen gulden. Er is geen geld voor A-films (die kosten tussen de één en vijf ton en zijn bijna allemaal al vergeven aan de commerciëlen), maar de strijd moet worden gestreden met zo veel mogelijk eigen product.