In week 18 is het marktaandeel van de publieke omroepen stabiel gebleven. Samen behaalden de publieken een aandeel van 33.7 pct en daarmee bleven Nederland 1, TV2 en Nederland 3 opnieuw achter bij hun doelstelling van 35, 36 pct. In de week van 24 t/m 30 april behaalden de commerciële zenders in het tijdvak 0.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder samen een marktaandeel van 48.7 pct, zo blijkt uit het Continu Kijk- onderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, STER en IP.
Nederland 1, TV2 en Nederland 3 haalden achtereenvolgens gemiddelde marktaandelen van 11.4, 14.6 pct en 7.8 pct. Met name Nederland 3 bleef dus ver achter bij de verwachtingen. Gemiddeld marktaandeel van RTL 4 in week 18 was 16.0 pct (1 pct minder dan vorige week), van RTL 5 4.2 pct (bijna 2 pct minder dan vorige week, toen werd de oefeninterland Nederland – Schotland uitgezonden). Veronica deed het slecht in week 18. Het marktaandeel van The Young One daalde van 9 naar 7 pct. SBS 6 bleef stabiel met 10.5 pct, terwijl Net 5 3.5 pct haalde. Fox 8 deed het prima. De zender haalde maar liefst 4.7 pct. Video was goed voor 4.9 pct; de buitenlandse zenders haalden samen 12.8 pct. (NOS / H.v.B.)