Zoek
Sluit dit zoekvak.

HMG start met succesvol winterseizoen

De winterprogrammering van de Holland Media Groep is succesvol van start gegaan.

Dit blijkt uit de goede kijkcijfers van RTL 4, RTL 5 en Yorin in de maand september, ondanks een aangepaste programmering gedurende een week na de ramp in de Verenigde Staten. HMG haalt desondanks met haar drie stations een marktaandeel van maar liefst 29,5% in de belangrijke doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar (jonge boodschappers). RTL 4 en Yorin scoren boven verwachting in hun kerndoelgroepen, respectievelijk jonge boodschappers en de 20- tot 34-jarigen. RTL 4 is in september bovendien het grootste station bij jonge boodschappers, met een marktaandeel van 16,4%.

Met dit marktaandeel scoort RTL 4 boven verwachting in de maand september. Dat geldt ook voor Yorin met een marktaandeel van 10,4% bij de 20- tot 34-jarigen. Het zenderaandeel van RTL 5 bij de kerndoelgroep mannen van 20 tot 49 jaar bedraagt 6,1%, ondanks de aangepaste programmering en de juridische problemen met het programma Sunday United.

Programmadirecteur Leo van der Goot: duidelijk is dat de strategie voor RTL 4 aanslaat bij de kijkers. De juiste balans tussen bestaande topprogramma’s en verantwoorde vernieuwing werpt dagelijks zijn vruchten af. De nieuwe programma’s slaan aan bij de kerndoelgroep van RTL 4, wat blijkt uit hun kijkcijfers die allemaal boven het gemiddelde van het station liggen. [M]

Gerelateerde berichten