Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Kort media nieuws: zaterdag 11 mei 2002

[07.00 uur]
Goedemorgen.

Afgelopen woensdag heeft Sky Radio Hessen twee nieuwe FM-frequenties in gebruik genomen. In de regio Darmstadt / Dieburg is de zender te ontvangen op 99.5 FM en in Wetzlar op 88.2 FM. En daarmee zendt SkyRadio nu via 3 frequenties uit in Hessen. Op 24 december vorig jaar ging de 96.6 FM in Kassel al de lucht in.

De tv-opnamen die vandaag gemaakt worden van het programma Business Class van Harry Mens zullen extra streng bewaakt als gevolg van de aanslag op Pim Fortuyn. De vermoorde lijsttrekker was vaste gast in deze tv-show die wekelijks op zondagmorgen wordt uitgezonden door RTL5. Vanaf heden worden overigens alle RTL- en Yorin-programma’s waarbij publiek aanwezig is extra bewaakt, ook voor Barend en Van Dorp in het Scheveningse Kurhaus die tot 17 mei daar gemaakt worden.

De Haagsche Courant gaat op 21 mei vanaf de nieuwe drukpersen in het Forepark te Leidschendam in een geheel nieuw jasje verschijnen. Behalve een compleet nieuwe vormgeving start dan ook een nieuw editiestelsel en wordt de slogan ‘De krant van hier’ geïntroduceerd.

Donderdagavond is RTL Nieuws-verslaggever Frits Wester bij zijn huis in zijn woonplaats Voorburg door twee onbekende personen geslagen. De politiek redacteur kreeg klappen in zijn nek en op zijn hoofd. Wester heeft inmiddels aangifte gedaan. Het motief van de mishandeling is nog onbekend en de daders konden ontkomen.

Tot 16 mei 2002 kan in het Vormingsinstituut Kortrijk (België) ingeschreven worden op een 6 avonden durende opleidingssessie die alle technieken behandelt over de ontvangst van satellietprogramma’s. Er wordt tevens een sylabus in de Nederlandse schrijftaal afgeleverd dat tot
in detail alle technieken beschrijft. Inhoud is terug te vinden op Videosat.

In week 18 (29 april t/m 5mei 2002) is Unilever Bestfoods wederom de grootste radio-adverteerder. Met een bruto radiobudget van € 226.679,- voert het bedrijf de Top 10 aan. Er werd in totaal voor € 6.169.693,- aan radiocommercials uitgezonden op de Nederlandse radiozenders. Dit alles blijkt uit de gegevens van BBC De Media en Reclame Bank, welke de bruto mediabestedingen van adverteerders in Nederland registreert. Op de tweede plaats, na Unilever Bestfoods, staat KPN Telecom met € 202.015,-. Fortis Bank is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van € 131.705,- aan radiocommercials uit laten zenden.

Heeft u iets te melden, opmerkingen, suggesties, laat het ons weten. Persberichten en tips blijven altijd welkom, (eventueel anoniem via een invulformulier). Laat het weten via een persoonlijke E-mail aan webmaster@radiowereld.nl of anoniem via deze site Alles is welkom.