Search
Close this search box.

Kort media nieuws uit de krant: vrijdag 1 november 2002

PCM-dochter Crosspoints, uitgever van onder meer het tijdschrift Carp, komt in handen van Willem Sijthoff, aandeelhouder van onder meer Het Financieele Dagblad en Business Nieuws Radio.
Lees hier verder

Binnen amper één maand zijn in Groot-Brittannië drie televisiepresentatoren in een seksschandaal verwikkeld geraakt en onder druk van de tabloids opgestapt. Angus Deayton, de presentator van het satirische programma Have I got news for you?, werd dinsdagavond door de BBC op straat gezet na onthullingen over vermeend cocaïne-gebruik en ontmoetingen met prostituees.
Lees hier verder

Het debat over de publieke omroep wordt simpel als je de vraag stelt waarom de Staat der Nederlanden zich eigenlijk bezighoudt met radio en televisie? Waarom gaat er geld naar AVRO en VARA, en niet naar De Telegraaf en de Volkskrant? Waarom wel naar de KRO, maar niet naar Vrij Nederland? Wel naar BNN, maar niet naar Playboy?
Lees hier verder

Het in surseance verkerende Duitse bedrijf KirchMedia wordt verkocht aan uitgever Bauer-Verlag en de HypoVereinsbank (HVB). De schuldeisers van KirchMedia zijn daarmee in principe akkoord gegaan, zo heeft topman Hans-Joachim Ziems woensdag meegedeeld.
Lees hier verder

RTV Drenthe is opnieuw in zwaar weer beland. De regionale omroep kampt als gevolg van tegenvallende inkomsten van het rijk voor 2002 met een tekort van ruim 350.000 euro. Reden voor de omroep provinciale staten om extra financiële steun te vragen.
Lees hier verder

Het debat over de publieke omroep wordt simpel als je de vraag stelt waarom de Staat der Nederlanden zich eigenlijk bezighoudt met radio en televisie? Waarom gaat er geld naar AVRO en VARA, en niet naar De Telegraaf en de Volkskrant? Waarom wel naar de KRO, maar niet naar Vrij Nederland? Wel naar BNN, maar niet naar Playboy?
Lees hier verder

Kinderen zijn dol op televisie. Z@ppelin, de paraplu waar alle kinderprogramma’s van de publieke omroep onder vallen, trekt met een marktaandeel van 22 procent de meeste jeugdigen tussen de 2 en 12 jaar.
Lees hier verder

De overname van kabelbedrijf Casema door het Amerikaanse Liberty Media is onzeker geworden. Vandaag verstrijkt de termijn waarbinnen de overeenkomst definitief gesloten had moeten worden met eigenaar France Télécom. Casema is met 1,3 miljoen klanten nummer drie in Nederland.
Lees hier verder

Gerelateerde berichten