Search
Close this search box.

Publieke zenders scoren beter in week 12

De commerciële tv-zenders behaalden in week 12 opgeteld een marktaandeel van 42 procent. De publieke omroep scoorden samen beter: 43 procent.

De drie best bekeken programma’s kwamen ook bij de publieke omroep vandaan. Het zondagse acht uur journaal was weer eerste, maar nu met zelfs 4,237 miljoen kijkers. Studio Sport van 19.00 uur op zondag trok ruim 3,2 miljoen kijkers en AS Roma – Ajax 2,078 miljoen. Vierde is Baantjer (RTL4) met 2,455 miljoen kijkers. De terugkeer van Kopspijkers betekende 2,3 miljoen belangstellenden en is goed voor een vijfde plek.

Van de commerciële zenders scoorde RTL4 weer het beste: 17 procent marktaandeel. RTL5 haalde 4 procent, Yorin 5 procent, SBS6 8 procent, Net5 5 procent en V8 3 procent. (Bron: Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek). [Adformatie / Radio.nl]

Gerelateerde berichten