Search
Close this search box.

Kort media nieuws uit de krant: dinsdag 9 september 2003

Het Amsterdamse tv-station AT5 wil televisie voor de randstad gaan maken. Dat staat in een interne strategische notitie van de zender. Daarnaast wil AT5 een stadsmagazine op de markt brengen: een Amsterdamse versie van het blad Time Out in Londen.

Ook de plannen voor een stadsradiozender reiken verder dan de regio. Lees verder

De publieke omroepen gooien het over een andere boeg. Kijkcijfers worden minder belangrijk. Programma’s moeten niet meer het ‘grijze midden’ vertegenwoordigen, maar moeten ‘smoel’ hebben. ‘We moeten ons niet meer spiegelen aan de commercie, maar terug naar onze oorsprong’, aldus Harm Bruins Slot, de nieuwe voorzitter van de Publieke Omroep. Lees verder

De publieke omroep gaat zich de komende jaren richten op een breder en vooral jonger publiek om het hoofd te bieden aan de opmars van commerciële omroepen. Dat staat in het nog vertrouwelijke meerjarenplan 2004-2008, dat op 1 oktober wordt aangeboden aan het Commissariaat voor de Media. Lees verder

Met ingang van vanavond stopt de VPRO met het uitzenden van de Moordlijst op 3FM. Het programma werd de laatste jaren door Luc Janssen gepresenteerd op de maandagavond tussen 22.00 en 23.00 uur. Door de veranderde uitzendtijden van de VPRO op 3FM ziet de omroep geen ruimte meer voor het uitzenden van de door de OOR en VPRO geinitieerde lijst. OOR heeft aangegeven wel door te willen gaan met de Moordlijst. Lees verder

Niet alleen politici moeten verantwoording afleggen, ook media moeten dat doen. Die stelling van Hans Laroes, hoofdredacteur van het NOS-journaal, viel in goede aarde tijdens het symposium Botsende belangen over de relatie tussen media en politiek. Dat symposium werd gisteren gehouden ter gelegenheid van het afscheid van acht CDA-senatoren, onder wie oud-Senaatsvoorzitter Gerrit Braks. Lees verder

Er lijkt iets mis te zijn met de ouderwetse hitparades Top 40 en Mega Top 50 in ons land. Steeds meer platenzaken lanceren hun eigen hitlijstjes en met ingang van dit jaar worden de gedrukte exemplaren van de Top 40 en de Mega Top 50 niet meer via de winkels verspreid. Omdat de singles-verkoop drastisch is teruggelopen dringt zich bovendien de vraag op hoeveel een hoge notering in de lijsten nog waard is. Dit is het eerste deel in een serie over de stand van zaken in Hitparadeland. Lees verder

Scheidend directeur Dink Binnendijk van Omroep Flevoland trekt bij de provincie aan de bel. De regionale omroep heeft volgens hem dringend geld nodig om de website en teletekst in de lucht te houden. Lees verder

Gerelateerde berichten