Search
Close this search box.

Kort media nieuws uit de krant: vrijdag 24 oktober 2003

BNN tracht met een ledenwerfactie het hoofd boven water te houden. Harm Bruins Slot vindt de omroep van wijlen Bart de Graaff onmisbaar om jonge kijkers te trekken naar de publieke netten. Een paar dagen geleden nog hoorde ik het op de televisie iemand vertellen.

Hij moest als tienjarige wel eens met zijn moeder mee om te winkelen (‘shoppen’ noemt zo’n jongen dat nu) maar hij zorgde er dan wel voor dat hij zeker tien meter voor haar uitliep. ‘Ik wilde niet dat iemand zag dat ik bij háár hoorde, zeg’. Lees verder 

Kidsweek, de krant voor jongeren tussen 11 en 15 jaar, krijgt van het Bedrijfsfonds voor de Pers 294.000 euro subsidie. Het geld is bedoeld voor een reclamecampagne met onder meer radio- en televisiespotjes, om de oplage te vergroten. Dat meldt het Bedrijfsfonds. Lees verder

De Karel Appel Stichting wil dat tv-zender Discovery Channel een documentaire over kunstvervalsingen uit de programmering schrapt. Het gaat om de tweede aflevering van Hot Art, een driedelige serie over criminaliteit in de internationale kunstwereld, die vanaf 7 december op de buis wordt gebracht. Lees verder

Alle resterende wedstrijden van Feyenoord worden dit seizoen in z’n geheel uitgezonden op televisie. Het initiatief komt van Canal+, dat ook met de andere topclubs Ajax en PSV een overeenkomst heeft afgesloten om de duels van die clubs vanaf nu geheel uit te zenden. Lees verder

De toezichthouder voor de telecommarkt Opta krijgt meer macht en verantwoordelijkheden. Opta hoeft echter niet elk besluit van een grondige effectenanalyse te voorzien. Dat heeft minister Brinkhorst (Economische Zaken) woensdag in de Tweede Kamer gesteld tijdens het debat over de nieuwe Telecommunicatiewet, waarover de Kamer volgende week stemt. Lees verder

Gerelateerde berichten