Commerciële zenders op 44,7 procent

De commerciële tv-zenders hadden in week 14 opgeteld een marktaandeel van 44,7. De publieke netten behaalden een gezamenlijk marktaandeel van 34,9 procent. Nederland 2 was in week 14 de marktleider met 17,7 procent.

HMG behaalde met RTL4 17,4 procent, met RTL5 4,6 en Yorin 4,4 procent. Samen waren de zenders goed voor 26,4 procent marktaandeel. SBS6 scoorde 11,4, Net5 4,2 en Veronica 2,7 procent. Samen was dat 18,3.
Best bekeken programma was de kerkdienst voor prinses Juliana met bijna 3,5 miljoen kijkers. Studio Sport trok gisteravond om 19.00 uur 3,2 miljoen kijkers. Het oefenduel Nederland-Frankrijk op SBS6 was goed voor bijna 3,1 miljoen kijkers, gevolgd door de uitzending van de rouwstoet voor prinses Juliana met 2,8 miljoen en Kopspijkers met 2,6 miljoen. [Adformatie/Radio.NL]