Search
Close this search box.

Minder trance, meer gitaren op ID&T

ID&T Radio zal de komende tijd het muziekformat van het dancestation onder handen nemen. Dat zegt Duncan Stutterheim, ‘Mr. ID&T’, tegenover weekblad Adformatie.

“ID&T is geen dance meer, althans niet alleen meer dance. Dat vind ik een heel hol begrip. In de muziek zie je nu crossovers. Het is een enorme blend. (…) Misschien vinden sommigen dat een radicale overstap, maar ik ga het gewoon doen”, aldus Stutterheim. “Tot ziens dus Kylie Minogue, welkom Vive La Fête, Scissor Sisters en The Chrystal Method. Progressieve muziek dus en niet alleen meer trance, maar ook gitaren op ID&T”.

ID&T Radio wil zich hiermee meer op de innovators gaan richten. “Net zoals bij Kink FM zijn de luisteraars van ons station een andere groep. Het zijn de innovators. Ik denk nog steeds dat het heel belangrijk is dat die groep er is”, zo valt uit de mond van Duncan Stutterheim op te tekenen. “Van de luisteraars van de nichezenders is 71 procent tussen de 20 en 34. 67 Procent van die luisteraars is uit een hogere welstandsklasse”.

Stutterheim zet deze stap na een teleurstellende start van ID&T Radio op de FM. De zender begon met 0,7 procent marktaandeel maar zakte al snel terug tot 0,5 ­ om daar vervolgens stabiel op te blijven hangen. Het marktaandeel in de groep 20-34 komt niet boven de 1,5 procent uit. Het doel is om het aandeel na de zomer rond de procent te hebben staan, terwijl 2 a 3 procent van de 20-34 jarigen naar de zender moet gaan luisteren. Om dit te bereiken start ID&T onder andere een reclamecampagne met als pay-off “Release the sound”.

Stutterheim heeft met verschillende grote partijen gesproken om ID&T Radio te financieren. Gesprekken met onder andere De Telegraaf en Talpa zijn echter stuk gelopen. Het project wordt nu gefinancierd door een bank. [MvD]

Gerelateerde berichten