Headlines uit de krant: dinsdag 29 juni

De Volkskrant berichtte afgelopen zaterdag dat er bij Kink FM ‘een forse tegenwind opsteekt’. Morgen beslist de Vereniging Veronica namelijk of zij doorgaat met het radiostation. Een negatief besluit betekent niet automatisch het einde van het alternatieve radiostation, maar brengt de toekomst wel in gevaar.

Veronica is verreweg de grootste geldschieter van Kink. Veronica zegde vorig jaar september toe in ieder geval nog een jaar de kar te trekken. 3VOOR12 peilde onder muzikanten het belang van Kink FM. Lees verder

Essent
De kabelbedrijven Essent Kabelcom en Casema willen KPN alleen toegang geven tot hun digitale televisienetten als het telecombedrijf ‘nieuwe content toevoegt’ aan het bestaande zenderpakket. Vanmiddag maakt Essent Kabelcom bekend externe partijen toegang te willen geven tot diens kabelnetwerk. Derden, zoals KPN, kunnen zendcapaciteit kopen om radio en televisie-uitzendingen te gaan verzorgen, maar moeten wel aan enkele eisen voldoen. “Essent Kabelcom vindt het wenselijk dat nieuwe aanbieders ook extra (nieuwe) content toevoegen op het digitale televisieplatform”, aldus Essent in een verklaring. Lees verder

NOS
Euro 2004 is niet alleen een fantastisch voetbalfeest, maar ook een kijkcijferfestijn. De NOS piekte zaterdagavond met 11,5 miljoen kijkers. Net geen record (Nederland – Brazilië trok in ’98 12 miljoen belangstellenden), maar nu al een historische tv-hit, aldus frontman en positivo Jack van Gelder van de publieke equipe op de ochtend na de zenuwslopende voetbalthriller in Faro. Op de veranda van de Portugese hacienda in Vilamoura, de thuisbasis van de NOS die aanvoelt als een bakoven, weet hij waarom zijn ploeg van Studio Sportzomer de commerciële concurrentie – RTL4 en SBS – met relatief gemak verslaat. Lees verder

Ster
Het reclamebedrijf van de publieke omroepen, de Ster, verdient flink aan het EK-voetbal in Portugal. Het bedrijf heeft zelfs het hoogste tarief ooit in rekening gebracht. Een spotje van dertig seconden in de rust van de wedstrijd Portugal – Nederland kost 78.000 euro. Dit bedrag kan nog verder oplopen als Nederland zich plaatst voor de finale, aldus een woordvoerder van de Ster maandag. Een commercial in de rust kost dan 88.000 euro. Lees verder

UPC
Het kabelbedrijf UPC heeft een voormalige topbestuurder van KPN benoemd tot algemeen directeur van de Nederlandse activiteiten. Het gaat om D. Karsten, die KPN Mobile leidde ten tijde van de miljardeninvesteringen in UMTS-licenties. De 47-jarige Karsten volgt begin volgende maand G. Musselman op. Musselman gaat zich volledig concentreren op zijn functie van topman van de Europese breedbandactiviteiten van UPC. Lees verder

Mediaplayer
RealNetworks maakt zijn mediaspeler beschikbaar voor computers die op Mac OS X en Linux draaien. De broncode van de mediaspeler, Helix, wordt gepubliceerd en vrij bewerkbaar onder een publieke licentie, de GPL. Lees verder

Reggestreek
Reggestreek Radio begint op 21 augustus met haar uitzendingen. Dat werd deze week bekendgemaakt bij de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst tussen Reggestreek Radio en de Lokale Omroep Hellendoorn (LOH). Het nieuwe, op de gemeente Hellendoorn gerichte radiostation maakt namelijk gebruik van de zendlicentie van de LOH. Hierover zijn inmiddels een aantal (werk)afspraken op papier gezet, die nu door de voorzitters M. Borkent en G. Geujen zijn ondertekend. Lees verder

9/11
De film ‘Fahrenheit 9/11’ van de Amerikaanse regisseur Michael Moore was in het weekeinde in de bioscopen in de Verenigde Staten een kaskraker. Uit voorlopige cijfers blijkt dat er voor zeker 8,2 miljoen dollar (6,9 miljoen euro) kaartjes is verkocht. Lees verder

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email