Actiespotje moet omroep aan CAO helpen

Als de omroepbestuurders niet naar tevredenheid reageren op een ultimatum van de vakbonden om te komen tot een nieuwe omroep-CAO, dan brengen de programmamakers volgende week via een actiespotje op radio, tv en internet hun grieven onder de aandacht. De bonden NVJ, CNV Media en De Unie stelden de omroep eind februari een ultimatum dat maandag om middernacht afloopt.

Dinsdag staat op het Media Park in Hilversum een actievergadering gepland waarop de actiespot wordt gepresenteerd, zei een NVJ-bestuurder. De spot valt in de categorie ‘ludiek’, maar mogelijk krijgen de acties later een grimmiger karakter.

Bonden en omroepleiding onderhandelen al veertien maanden over een aanvaardbare nieuwe CAO, maar er zit helemaal geen schot in. De werkgevers willen onder meer bezuinigen op de loonkosten en dat stuit het personeel tegen de borst. Bij de omroep-CAO zijn ruim 5000 werknemers aangesloten. [ANP/Radio.NL]

Gerelateerde berichten