Talpa mikt op marktaandeel 10%

Talpa TV, de productiemaatschappij waarvan mediatycoon John de Mol de eigenaar is, wil in het najaar met de nieuwe televisiezender Talpa een marktaandeel realiseren van 10%. Dat heeft commercieel directeur Ton Rozestraten van Talpa TV maandag gezegd in Hilversum tijdens een presentatie van de nieuwe zender.

De commercieel directeur stelde dat Talpa TV de adverteerder een marktaandeel van 10% ‘garandeert’. Het gaat hier volgens Rozestraten om de doelgroep 20-49 jaar, een belangrijke doelgroep voor adverteerders, in de periode van 18.00-0.00 uur.

Rozestraten liet verder weten dat Talpa TV geenszins van plan is om op prijs te gaan concurreren bij adverteerders. ‘U zult van ons geen brutobedragen horen, waar vervolgens enorme kortingen vanaf gaan. Wij geven nettotarieven.’

Talpa TV prestenteerde vandaag de nieuwe televisiezender, die vanaf 12 augustus van start gaat en vooral moet gaan concurreren met SBS6 van SBS Broadcasting en RTL4 van RTL Group. De Telegraaf heeft een belang van 27% in SBS Nederland.

Begin juni wijzigde John de Mol de naam van zijn televisiestation van Tien in Talpa (wat ‘mol’ betekent), nadat de rechter bepaald had dat de naam Tien niet mag worden gebruikt door de nieuwe televisiezender. Wel werd besloten alle juridische middelen in te zetten om alsnog Tien als naam te mogen voeren. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten