Volgens RTL Nederland gaat het goed met de recent gelanceerde family of stations RTL 4, RTL 5 en RTL 7. De zender RTL 4 behaalde in de doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar in de maand september een marktaandeel van 17,2%.
RTL 5 behaalde in het nieuwe televisieseizoen een marktaandeel van 8,4 % in de doelgroep 20- tot 34-jarigen. Dit is ondermeer te danken aan de goede start van de dagelijkse show van Robert Jensen. RTL 7 had in september een marktaandeel van 4,7% bij mannen van 20 tot 49 jaar. Het gezamenlijke marktaandeel van de family of stations bedroeg in de maand september 28,5%.
Bij de start van het nieuwe seizoen is het toegenomen aantal RTL-programma’s in de top 25 van best bekeken programma’s in september ook toegenomen. Tien van de 25 best scorende programma’s zijn van RTL Nederland. De komende weken gaat bij RTL nog een aantal programma’s van start, waaronder nieuwe afleveringen van ‘Baantjer’, Nederlandse afleveringen van ‘EHBO: Eerste Hulp Bij Opvoeden’ en de derde reeks ‘Idols’ op RTL 4. Op RTL 5 beginnen binnenkort ondermeer nog ‘Herman den Blijker: Herrie In De Keuken’, ‘Lieve Patty’, ‘Bureau Misdaad’ en ‘De Bal En De Liefde’. [Radiowereld.NL]