Search
Close this search box.

4,3 miljoen mensen kijken Eurosport in Europa

Volgens een onderzoek van EMS (European Media & Marketing Survey) blijkt dat iedere dag 4,3 miljoen (11%) hoger opgeleide Europeanen afstemmen op Eurosport. Het wekelijkse bereik van Eurosport is 12.6 miljoen (32%). In vergelijking met het zomeronderzoek heeft Eurosport haar bereik vergroot met 250.000, waarvan 36.000 CEO’s. (leidinggevenden in een bedrijf)

Hiermee scoort Eurosport het hoogst van alle Pan- Europese televisiezenders. Het EMS onderzoek wordt twee keer per jaar gehouden onder de best verdienende Europeanen.

In het onderzoek zijn dit jaar ook de gegevens van Polen meegenomen. Daar kijkt momenteel 18% van de doelgroep dagelijks naar Eurosport. Dit is meer dan twee keer zoveel als bij andere nieuwszenders. Het is voor het eerst dat de data uit een Oost- Europees land in het onderzoek zijn verwerkt. Naast Polen vond het onderzoek plaats in 16 andere Europese landen, waaronder Nederland. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten