Search
Close this search box.

Headlines uit de krant: dinsdag 31 januari

SBS6 gaat verder met het maken van programma’s waarbij mensen een goed gevoel moeten krijgen. De trend van zogenoemde ‘feelgood-tv’ is al langer gaande en is volgens SBS6-programmaleider Tina Nijkamp nog lang niet ten einde. SBS6 komt daarom in de eerste helft van 2006 met een aantal nieuwe programma’s die appelleren aan een prettig gevoel of kijkers het idee geven dat ze hun leven een positieve draai kunnen geven. Dat laatste genre omschrijft Nijkamp als coach-tv.

In die laatste categorie begint het commerciële station op 23 februari met ‘De Superhuisvrouw’ (20.30 uur). Zes afleveringen lang worden vrouwen gevolgd die vinden dat ze hun rol als huisvrouw niet helemaal goed (kunnen) invullen. Daarom komt Superhuisvrouw Anna (56), die haar zaakjes goed voor elkaar heeft, de betrokken vrouwen helpen. Lees verder

Film
De grotendeels in Amsterdam opgenomen film Deuce Bigalow: European Gigolo is genomineerd voor slechtste film van 2005. De productie over een mannelijke hoer is een van de vijf kanshebbers op een Razzie, de tegenhanger van de Oscar. Lees verder

Jomanda
De Raad voor de Journalistiek heeft een klacht van het medium Jomanda over een column van Ronald Giphart in het AD Utrechts Nieuwsblad ongegrond verklaard. Dat bracht de raad maandag naar buiten. In de column voert Giphart een fictief gesprek met de overleden actrice Sylvia Millecam. Zij stierf in 2001 aan de gevolgen van kanker. De actrice koos voor allerlei alternatieve therapieën, waaronder die van Jomanda. Sommige mensen uit de omgeving van Millecam verwijten Jomanda dat zij de actrice heeft weggehouden van de reguliere geneeskunde. Lees verder

Adverteren
Online mediabestedingen vormen maar een zeer klein deel van het totaal aantal mediabestedingen, blijkt uit een rapport van het CMC over het economisch belang van reclame. Emerce sprak over dit rapport met Frans Blanchard, directeur van de VEA, branchevereniging van communicatieadviseurs. “Verschillende grote adverteerders experimenteren met eigen digitale kanalen.” Lees verder

Google
De Nederlandse uitgeversbond beraadt zich over Google News, de zoeksite die sinds vorige week 400 Nederlandstalige nieuwssites doorzoekt. Dat zegt een woordvoerder van de bond. Ook het ANP is zich aan het oriënteren, maar spreekt berichten tegen dat het samen met Belga en de Nederlandse Dagbladpers stappen gaat ondernemen. Lees verder

Smaak
Hij is de schrik van restaurants en snackbars, maar soms is Rob Geus ook een bovenste beste. Vraag maar aan de eigenaren van de Groninger eetgelegenheden Boven Jan en De Jongens van De Witt. De presentator van het SBS6 programma De Smaakpolitie bracht afgelopen dagen een bezoek aan de noordelijke horeca en beloonde deze restaurants met zijn sticker ‘Smaakpolitie Oké’. Lees verder

Stem
Het Amerikaanse Playboymodel Heidi Cortez (25) verdient momenteel meer met haar stem dan met haar uiterlijk. Cortez is de stem achter het radioprogramma met de toepasselijke titel Tissue Time With Heidi Cortez, een programma op Sirius Satellite Radio, de radiozender van het in de Verenigde Staten razendpopulaire radiofenomeen Howard Stern. Lees verder

Drank
„Het is me te stil hier, ik kan hier niet aarden.” Dj Jean (37) kijkt beteuterd uit het raam van zijn penthouse in Almere. Hij heeft alweer genoeg van het luxe appartement dat het ‘rustpunt’ in zijn hectische leven had moeten zijn. Jean, een van de hoofdacts op Trance Energy op 11 februari, verhuist binnenkort samen met zijn Ferrari weer naar het bruisender Amsterdam. Lees verder

Internet
In Nederland winkelt 30 procent van de bevolking wel eens via internet. Daarmee behoort Nederland tot de Europese top op dat gebied. Het gemiddelde voor de Europese Unie ligt op 20 procent. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd. Lees verder

Big
De acht hoteliers die in Hotel Big Brother zo veel mogelijk geld inzamelen voor de Mappa Mondo huizen van het Rode Kruis, kunnen niet meer worden weggestemd. Big Brother maakt dit aardige gebaar omdat de bewoners te veel stress hadden van de wekelijkse vertrekronde. HBB-hoofdredacteur Hummie van der Tonnekreek: “We kiezen ervoor deze kandidaten schouder aan schouder te laten werken naar een zo hoog mogelijk bedrag aan het eind. We hebben Kelly zien weggaan en Gert Timmerman, en wij hebben de indruk dat zij vooral last hadden van de stemrondes. Daarom hebben we die nu afgeschaft.” Lees verder

UPC
Kabelbedrijven moeten hun krachten bundelen om voldoende schaalgrootte te creëren in de strijd om de digitale televisie-klant met KPN. Dat zegt algemeen directeur Diederik Karsten van Nederlands grootste kabelbedrijf United Pan-Europe Communications (UPC) tegen Dow Jones Nieuwsdienst. “In het veranderende krachtenveld is eigenlijk een nationale kabelaar nodig tegenover KPN”, aldus Karsten. Hij sluit fusies en overnames voor zijn bedrijf niet uit. “We kijken inderdaad naar uitbreidingsmogelijkheden in Nederland.” Lees verder

Bambi
Zangeres Laura Vlasblom zingt de titelsong van de Disney-film Bambi en de prins van het bos. Het gaat om het nummer Een nieuw begin. Het voormalig Frizzle Sizzle-bandlid zingt ook het lied Nu het weer lente wordt. Dat liet distributeur Buena Vista maandag weten. Bambi en de prins van het bos draait vanaf 15 februari in de bioscoop. Lees verder

Reclame
Bedrijven in Nederland geven jaarlijks samen 11 miljard euro uit aan reclame en sponsoring. Van dit geld zien we de helft terug op tv, radio, krant, internet en evenementen. Het bedenken en maken van reclames vormt de andere helft van het miljardenbedrag. Dit aanzienlijke bedrag van 11 miljard euro is meer dan gedacht, zo blijkt uit het onderzoek ‘Het economisch belang van reclame’. In deze in opdracht van het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) uitgevoerde studie is het belang inbeeld gebracht van de economische betekenis van reclame. Lees verder

Idols
Eric Bouwman werd anderhalf geleden, na zijn Idols-avontuur als publiekstrekker bij ONM binnengehaald. Na verjonging van de cast en de overstap naar BNN bloeit de soap weer op. Zijn eeuwige glimlach verdwijnt even. De spraakwaterval die gedurende het hele interview al uit zijn mond stroomt, stokt. Na vier jaar is het uit met zijn vriendin Marie-Claire. Volzinnen maken plaats voor één woord. ,,Pijnlijk.’’ Veel meer wil Bouwman er niet over kwijt. Behalve dan dat het volgens hem een extra stimulans is om dit jaar ’in zichzelf te investeren’. Lees verder

Fris
Frisdrankfabrikanten zullen geen reclame meer richten op kinderen. Ook zullen ze geen fris of sap meer verkopen op basisscholen, tenzij de schoolleiding hier zelf om vraagt. De Europese Unie van Drankfabrikanten Unesda, waarbij ook de vereniging Nederlandse Frisdranken Industrie (NFI) is aangesloten, heeft die toezegging gedaan. Bedrijven als Unilever, Coca Cola Europe en Pepsi Europe willen zo meehelpen tegen het groeiende overgewicht van kinderen. Europees Commissaris Kyprianou (Gezondheid) had bedrijven vorig jaar verzocht om medewerking. Lees verder

Gerelateerde berichten