Search
Close this search box.

Marktaandeel ORN Radio 14.8%

ORN Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, is ook deze maand weer marktleider radio van Nederland. Vorige maand was het aandeel nog 15.9%, deze maand 14.8%. ORN Radio bereikt wekelijks ruim 3.500.000 verschillende luisteraars. Uniek is het feit dat ORN qua bereik wederom in alle doelgroepen is gestegen. ORN Radio ziet een flinke stijging tegen over de laatste meting in de doelgroepen: 20-49 jaar, Boodschappers, B-to-B en Zakelijke Beslissers met respectievelijk 0,7%, 0,6%, 0,5% en 0,6%.

En in absolute getallen betekent dit een weekbereik van 961.000 in de doelgroep 20-49, 1.816.000 in de doelgroep Boodschapppers, 210.000 in de doelgroep B-to-B, 297.000 doelgroep Zakelijke Beslissers. Ook in de doelgroep Boodschappers doet ORN Radio het al jaren goed. In totaal gaat het bij deze groep om 7.000.000 mensen. Dit komt overeen met alle huishoudens van Nederland. Wekelijks bereikt ORN Radio één op de drie Boodschappers. Dat zijn in totaal bijna 2.500.000 mensen. Bekijk hier de cijfers per omroep.

Volgens Gérard Ghazarian, Adjunct Directeur ORN gaat het erg goed: ”Het is verrassend en uniek om t.o.v. vorige meetperiode opnieuw in bereik in alle doelgroepen te groeien. Door de komst van digitale- en mobiele radio, sterke marketingacties van onze concurrenten, maakt ons bewust van de bijzondere positie van ORN Radio in de markt, namelijk: Bereikzender nummer 1 van Nederland ”. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten