Zoek
Sluit dit zoekvak.

Zenderaandeel RTL Nederland 29,9%

RTL Nederland heeft het afgelopen jaar goed gescoord. Over heel 2006 haalt men in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar een zenderaandeel van 29,9%, gevolgd door de Publieken (26,3%) en de SBS Groep (24,5%). In de iets grotere doelgroep 20-49 jaar is dat 28,8%. De Publieken scoren 26,8% en de SBS Groep 24,2% in deze groep. Tien sluit de gelederen met 6,5% zenderaandeel.

Na sport (voetbal, darts en schaatsen) was de finale van de RTL 4-talentenjacht ‘Idols’ op 11 maart 2006 met 3,5 miljoen kijkers het meest bekeken programma van 2006. Met een zenderaandeel van 30,4% in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar komt RTL precies 1% hoger uit dan vorig jaar december.

In 2006 was het zenderaandeel van RTL 5 in de eigen doelgroep 20-34 jaar 11,0% en is daarmee het tweede station achter RTL 4 (15,5%). SBS 6 volgt als derde met 10,8%. De decembermaand sloot RTL 5 af met een zenderaandeel van 10,2%, na RTL 4 met 16,4% en Nederland 1 met 10,4% (doelgroep 20-34 jaar). RTL 7 haalde in 2006 een gemiddeld zenderaandeel bij mannen 20-49 jaar van 5,4%. December sloot RTL 7 af met een zenderaandeel van 5,6% bij mannen 20-49 jaar. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten