Zoek
Sluit dit zoekvak.

Eurosport marktleider op de Pan- Europese mediamarkt

Eurosport is voor het elfde achtereenvolgende jaar de best bekeken televisiezender in Europa. Dit blijkt uit het laatste EMS (European Media & Marketing Survey) onderzoek. Het EMS onderzoek is de belangrijkste peiler voor de Europese media, mediabureaus en adverteerders. Het EMS onderzoek bestrijkt 20% van de best verdienende huishoudens en is daarmee de belangrijkste graadmeter voor het mediagebruik van Europa’s key-decision makers.

De uitkomst laat zien dat Eurosport de nummer 1 zender is, onder alle internationale televisiestations, ongeacht genre (sport, nieuws, business, reizen en cultuur) en kijktijd. Uit het onderzoek blijkt verder dat van de “upmarket” Europeanen er 4.2 miljoen per dag (11%), 12.8 miljoen per week (32.4%) en 24 miljoen per jaar (61%)  afstemmen op Eurosport.

Eurosport staat op 1 met 32.4% gevolgd door MTV met 28.3%. Op drie staat CNN International met 18.6%. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten