Search
Close this search box.

Marktaandelen SBS-groep en RTL Nederland

De zenders van RTL Nederland: RTL 4, 5, 7 en 8 behaalden over de maand september een gezamenlijk zenderaandeel van 31,6 procent in de doelgroep 20 – 49 jaar (augustus was 29,5 procent). De SBS Groep volgt met 27,8 procent (was 29,6 procent in augustus), de Publieke Omroepen scoorden 26,2 procent (21,8 procent in augustus). Ook in de doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar eindigde RTL op de eerste plaats met 30,9 procent (SBS: 28,3 procent; PO: 26,4 procent).

RTL 4 behaalde in de doelgroep 20 – 49 jaar een zenderaandeel van 15,7 procent (Boodschappers 20 – 49 jaar: 15,5 procent). In de eigen doelgroep 20 – 34 jaar scoorde RTL 5 een zenderaandeel van 9,1 procent. RTL 7 had in september de beste maand sinds augustus vorig jaar. In de doelgroep Mannen 20 – 49 jaar werd een zenderaandeel bereikt van 7,0 procent. RTL 8 realiseerde in de doelgroep Vrouwen 20 – 49 jaar een zenderaandeel van 3,2 procent.

SBS
De SBS-groep had in de maand september een marktaandeel van 27,8% in de doelgroep 20-49 jaar. Opvallend is dat alle drie de SBS-zenders aan marktaandeel winnen ten opzichte van september 2006. Met name Veronica, dat haalde een marktaandeel van 7,1%. Een stijging van maar liefst ruim 30% in vergelijking met september vorig jaar. SBS 6 sluit de maand af met een marktaandeel van 13,4%. NET 5 behaalde een markt-aandeel van 7,3% in september 2007. [Radiowereld.NL]