Headlines uit de krant: dinsdag 4 december

Metro heeft de grootste naamsbekendheid (84 procent) van de gratis dagbladen. Dat blijkt uit onderzoek van Bureau Veldkamp onder 1200 Nederlanders. De resultaten van de bevraging zijn maandag bekendgemaakt. Van de ondervraagden noemde 22,9 procent Metro als eerste keus, gevolgd door Sp!ts (16,5 procent), De Pers (8,8 procent) en Dag (2,5 procent), aldus Metro maandag.

De respondenten gaven aan hun keuze voor een gratis krant te maken aan de hand van de inhoud en onderwerpen (64,7 procent) en daarna op basis van de verkrijgbaarheid (47,2 procent). Lees verder

Joop
Joop van de Endes entertainmentvastgoedbedrijf, Living City, verkeert in een bestuurscrisis als gevolg van de vastgoedfraudezaak. Twee zakenpartners die samen de helft van de aandelen in handen hebben, zijn verdachten in het onderzoek naar vermeende malversaties rond het Philips Pensioenfonds. Lees verder

Water
Verschillende VRT-presentatoren keken de afgelopen dagen raar op. In enkele tv-studio’s dook een zwart jongetje op dat gulzig een glas water leegdronk en wegliep. Het jongetje was vrijdag voor het eerst te zien bij Evy Gruyaert in “De rode loper” en kwam later op de avond ook langs in de coulissen van “Steracteur, sterartiest”. Lees verder

NPS
De 32-jarige NPS-programmamaakster Gülsah Dogan is met haar documentaire Romeo en Julia een van de winnaars geworden van de Europese Boundless Media Contest. Dat heeft de NPS vrijdag bekendgemaakt. Aan de competitie doen jonge journalisten uit Europa mee, die in hun werk aandacht besteden aan culturele diversiteit. De competitie kende vijftien winnaars in totaal acht landen. Lees verder

VPRO
Gadgets zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. De VPRO brengt vanaf zaterdag 22 december in een achtdelige real life soap de zoektocht van drie journalisten in beeld met de veelzeggende titel ‘In de ban van het Ding’. Lees verder

UPC
Gefuseerde kabelaars in het Zesko-verband maken geen geheim van hun regionale acties gericht tegen glasvezel, anders dan UPC. Ook is UPC op verschillende plaatsen lokaal actief met gerichte marketing. Eind vorige week werd bekend dat UPC in stilte zijn strategie van landelijke uniforme prijzen heeft verlaten, teneinde lokale glasvezelinitiatieven beter te kunnen beconcurreren. Daarvan werd melding gemaakt door Glazenkamp, een initiatief voor een collectief glasvezelnet in de wijk hazenkamp in Nijmegen. Echter, UPC is ook op andere plaatsen begonnen met lokale aanbiedingen. Zo ondervindt Ons Net Eindhoven momenteel felle concurrentie van UPC in de Schrijversbuurt en in Woensel-Oost. Lees verder

Bloomberg
De financiële zender Bloomberg Europe is verdwenen uit het digitale pakket van @Home. Daarmee verliest de zender wederom veel kabeldekking. UPC verwijderde eerder de zender ook al uit het aanbod, en wanneer Casema (net als @Home deel van Zesko) begin volgend jaar hetzelfde pakket krijgt als @Home zal ook daar Bloomberg verdwijnen. De vertegenwoordiger van Bloomberg in Nederland laat weten het besluit van Zesko niet te begrijpen. Lees verder

Youp
De eenmalige glossy van Youp van ’t Hek is erg populair op het internet. De Youp, die vorige week maandag uitkwam, wordt op veilingsites als Marktplaats en Speurders aangeboden voor prijzen die oplopen tot dertig euro. De winkelprijs was vijf euro. Volgens een onderzoek van de weblog Hyped staan er alleen al op Marktplaats meer dan tweeduizend advertenties waarin het blad wordt aangeboden. Lees verder

Dagbladadvertenties
Reisorganisatie Kras voert dit jaar de lijst aan van de bedrijven en instellingen die het meeste geld uitgeven aan dagbladadvertenties.  Kras gaf bijna 36,5 miljoen euro uit, bijna 14 miljoen euro meer dan nummer twee op de lijst: Lidl. Op de derde plek staat KPN. Na supermarktconcern Lidl staat zijn concurrent Aldi op de vierde plaats, gevolgd door winkelbedrijf Laurus. Daarmee steeg Laurus in een klap van de 55ste naar de vijfde plek in de ranglijst. Nummer zes tot en met tien zijn ABN Amro, het ministerie van Verkeer Waterstaat, Belcompany, Dirk van den Broek en Mediamarkt. Lees verder

Janzen
Chantal Janzen gaat voor de AVRO presenteren. De omroep liet maandag weten meerdere programma’s met de musicalster te gaan ontwikkelen. Janzen presenteert op 16 februari volgend jaar haar eerste AVRO-programma op Nederland 2. Daarin zingt zij met andere artiesten voor mensen met bijzondere levensverhalen een lied dat voor deze mensen een bijzondere betekenis heeft. De titel van de show is nog niet bekend. Lees verder

Imus
De controversiële Amerikaanse radio-dj en tv-presentator Don Imus heeft vanaf vandaag opnieuw een eigen programma. Acht maanden geleden verloor hij zijn job, toen hij de speelsters van een vrouwenbasketbalteam “hoeren met kroeshaar” noemde in zijn programma. Imus presenteert vandaag op het nieuwe Amerikaanse station WABC-AM. Hij zal ook te zien zijn op RFD-TV. Lees verder

AD
AD.nl heeft in november voor het eerst 2.5 miljoen unieke bezoekers getrokken. Vorige maand lag dat aantal nog op 2,2 miljoen, toen ook een record. Als de groei van de bezoekersaantallen zo doorzet, is AD.nl hard op weg de tweede nieuwssite van Nederland te worden achter Nu.nl. Jeroen Mann, manager multimedia van AD Nieuwsmedia, en Bart van Oortmerssen, verantwoordelijk voor de redactionele invulling van de site, zijn niet meer verrast door de recordscore. ,,We zijn ontzettend trots op dit resultaat en de groeispurt die we de afgelopen twee jaar hebben doorgemaakt. We laten al vanaf het begin van de site in september 2005 een sterke autonome groei zien en die zet almaar door.’’ Lees verder

Gtst
Everon Jackson Hooi, bekend als Bing Mauricius in GTST, is nog steeds niet bekomen van zijn verbazing. Voor zijn hoofdrol in de film DoodEind werd hij in ons land genomineerd voor de Gouden Ui, als slechtste acteur. Maar in Los Angeles werd Everon bekroond als beste acteur, nota bene voor dezelfde rol! Zijn soapcollega Ferry Somogyi wil hem nu in Los Angeles aan agenten voorstellen. Raken we hem kwijt? Lees verder

NBC
De Amerikaanse televisiezender NBC heeft al het niet-schrijvende personeel van zijn late night shows ontslagen. Volgens de Washington Post gaat het in totaal om 175 mensen. Twee moderatoren van talkshows, Jay Leno en Conan O’Brien, hebben beloofd om de lonen van de getroffen medewerkers tenminste voor een week uit eigen zak te betalen. Lees verder

Gerelateerde berichten


Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email