Uit het laatste onderzoek Radio Basisondervraging 2007, uitgevoerd door Intomart GfK, blijkt, dat er in 2007 meer naar radio is geluisterd dan in 2006. Na een stabilisatie van de luistertijd in de jaren daarvoor 2004 en 2005 is de luistertijd in twee jaar tijd met 10% gestegen tot 23,6 uur per week. Steeds meer Nederlanders luisteren naar radio via internet, waardoor radio steeds verder uitgroeit tot een multimediaal platform.
Het luisteren naar radio via internet is opnieuw gestegen, want in twee jaar is het ‘wel eens radio luisteren via internet’ gestegen van 19,3% (2005) naar 27,9% (2007). Een toename van 45% in twee jaar.
RAB-directeur George Bohlander: “De Radio Basisondervraging met een steekproef van bijna 20.000 respondenten geeft de laatste jaren een duidelijke ontwikkeling aan: Radio is uitgegroeid tot een multimedia platform. Wekelijks heeft radio een bereik van ruim 90%. Radio en internet profiteren van elkaar en vormen samen een sterke vombinatie”. [Radiowereld.NL]