Zoek
Sluit dit zoekvak.

Radiobestedingen stijgen met 6,1%

Het gaat goed in de radiobranche. Na een goed 2007 met een stijging van 5,5% van de netto reclamebestedingen op radio (inclusief non-spot) zet deze positieve trend zich ook voort in het 1e kwartaal 2008. RAB Radio Advies Bureau rapporteert in het 1e kwartaal 2008 een stijging van 6,1% waarmee de radiobestedingen in dit kwartaal uitkomen op een bedrag van 53.662.000 euro.

De belangrijkste groeibranches zijn: Telecom/ICT, Educatie overige produkten, Overige produkten en diensten, Transport en Zakelijke dienstverlening. “De stijging van het 1e kwartaal 2008 overtreft zelfs het 2007 groeipercentage en onze verwachting voor geheel 2008 is, dat deze positieve tendens zich onverminderd zal voortzetten”, aldus Rab.

RAB (Radio Advies Bureau) ondersteunt adverteerders en mediabureaus om radio zo effectief mogelijk in te zetten. Voorts is RAB opdrachtgever van het Radiolog, het nieuwe Continu Luister Onderzoek. Door de bundeling van krachten van alle publieke en commerciële omroepen wil RAB de ontwikkeling van het vakgebied stimuleren. Binnen RAB zijn alle publieke en commerciële omroepen en instellingen vertegenwoordigd. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten