Zoek
Sluit dit zoekvak.

Nieuwe winkelzender voor Nederland

Onder de naam Suus is begin deze week in veel huishoudens een nieuwe op Nederland gerichte televisiewinkel begonnen. Suus, alleen te ontvangen via een digitale ontvanger, is de opvolger van LiveShop dat eerder dit jaar failliet ging. Daarmee wordt een nieuwe poging gedaan in Nederland geld te verdienen met de verkoop van producten via televisie.

Hoewel allerhande uitzendingen met vooral Amerikaanse verkoopspotjes succes opleverden, gingen specifiek op Nederland gerichte initiatieven als Tel Sell en LiveShop onderuit, zo schrijft Elsevier.

ShopZo
De nieuwe zender heet officieel ShopZo en is een initiatief van voormalig LiveShop-directeur Marc Maters. Andere betrokkenen zijn de investeringsfondsen Trans Equity Network en Marc Fund. De nieuwe verkoopzender is alleen te zien bij Casema, @Home en Multikabel.

Of andere kabelaars ook interesse hebben in de nieuwe zender is niet bekend. De tv-zender gaat 24-uur per dag uitzenden, waarvan 19 uur onder de naam Suus met vooral op vrouwen gerichte producten. Alle uitzendingen worden wel van te voren opgenomen. ’s Nachts is er erotische reclame te zien. Volgens Elsevier moet de verkoopzender binnen een jaar break-even draaien. [Radio.NL/Elsevier]

Gerelateerde berichten