RAB, Radio Advies Bureau meldt een stijging van 9,6% van de netto reclamebestedingen op radio in het 3e kwartaal 2008. Hiermee wordt de € 50 miljoen grens ruim gepasseerd. In het 3e kwartaal 2007 was de omzet € 47.694.000 en in het 3e kwartaal 2008 € 52.277.000. Dankzij deze stijging zijn de netto radiobestedingen in de eerste drie kwartalen van dit jaar gestegen met 4,8 %.
RAB- directeur George Bohlander: ‘Na een positief 1e kwartaal 2008 met een stijging van 6,1% en een stabilisatie in het 2e kwartaal (+0,6%) is het 3e kwartaal zeer positief geweest met bijna een double digit stijging. Goed scorende branches in het 3e kwartaal zijn Retail (index 133) en Telecom/ICT (index 123). Voor geheel 2008 handhaaft RAB de prognose van een stijging van circa 3%. Radio is bij uitstek het medium, dat juist in roerige (beurs)tijden als kostenefficiënt en actiematig medium hoog in ’t vaandel staat bij adverteerders’. [Radiowereld.NL]