Zoek
Sluit dit zoekvak.

Nederland 1 wederom marktleider

Nederland 1 behaalde in week 46 een marktaandeel van 21,5 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. Daarmee was de publieke zender wederom marktleider. RTL 4 was de tweede zender met 14,9 procent en SBS 6 volgde met 14,1 procent. De drie zenders van de publieke omroep hadden samen een aandeel van 35,7 procent. RTL Nederland behaalde 29,6 procent en SBS Broadcasting 23,3 procent.

Het NOS Journaal van zondag was met 2.957.000 kijkers het best scorende programma van week 46. Studio Sport Eredivisie van zondagavond volgde met 2.940.000 kijkers. Daarmee doet het eredivisievoetbal op de publieke zenders het voorlopig beduidend beter dan op de commerciële kanalen. De derde plaats was voor Domino Day (SBS6) met 2.702.000 kijkers volgens Stichting KijkOnderzoek. [Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten