Publieke omroep LLiNK gaat commercieel

Met als aftrap de live LLiNK Ledenwerfshow op donderdag (20 november), gaat omroep LLiNK de komende maanden commercieel. Als LLiNK op 1 april 2009 de 150.000 benodigde leden heeft, dan gaat de groenste omroep dit vieren door De Groene Loterij, waarin duizenden prijzen weg worden gegeven, waaronder ook een hybride auto.

Elk LLiNK lid speelt daar automatisch in mee. Ieder (nieuw) lid van LLiNK ontvangt bovendien binnenkort een Holland Hotelbon van LLiNK. Directeur Tanja Lubbers: “We moeten 1 april 150.000 leden hebben om als omroep te kunnen blijven bestaan. De regels van het omroepbestel dwingen ons dus om de komende maanden keihard commercieel te worden. En die strijd gaan we volop aan.”

Lubbers vindt het belangrijk dat LLiNK blijft bestaan en ‘keihard’ ledenwerven hoort daar wat haar betreft bij. “Maar”, zo zegt ze: “Altijd wel vanuit de filosofie van een groene en duurzame wereld”. Zo is er in de LLiNK Ledenwerfshow van aankomende donderdag vijfenzeventig duizend euro te verdienen, maar de winnaar dient die wel te besteden aan zijn of haar project voor het goede doel. De actie ‘Verander de wereld met een filmpje. ‘LLiNK helpt met een ton’ speelde zich tot nu toe af via internet en leverde LLiNK veel nieuwe leden op. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten