De radiowereld is weer een interessant boek rijker. Sinds kort is het boek ‘Radiomanagement’ van de schrijvers Sieb Kroeske en Joke Fictoor in de boekhandel verkrijgbaar. Het boek Radiomanagement biedt een compleet overzicht van de organisatie en structuur van de radiobranche. Dit wordt besproken vanuit verschillende perspectieven: commercieel, juridisch, financieel, technisch, creatief en productioneel.
In het nieuwe boek Radiomanagement komen onder andere de managementfuncties in het de publieke en commerciele radiosector aan bod. Ook wordt ingegaan op de luisteraar als radioconsument.
Achterin het boek zijn overzichten opgenomen van vaktermen, vakbladen, opleidingen voor radioberoepen en muziekgenres. Ook bevat Radiomanagement diverse checklists: beleidsplan, zenderformat, marketingplan, promotieplan en programmaformat.
Het boek is bedoeld voor HBO- en MBO-studenten, (beginnend) beroepsbeoefenaren bij landelijke radiostations, medewerkers en vrijwilligers bij lokale, regionale en internet radiostations. En natuurlijk ook voor radiofanaten en liefhebbers die graag willen weten hoe de radio-industrie functioneert.
Auteurs
Joke Fictoor is als docent en coach verbonden aan de opleiding Media & Entertainment Management van InHolland Haarlem. Ook is zij directeur en docent Muziekmanagement bij de Hilversum Media Business School en auteur van boeken als Televisiemaken: van idee tot programmaformat (2006), Basisboek Muziekmanagement (2007), Televisiemaken: van programmaformat tot uitzending (2008). Sieb Kroeske is o.a. docent Radiomanagement bij de Hogeschool INholland en al jaren werkzaam in zowel de muziek- als radiobranche en auteur van het eerste Hitdossier (1976) en auteur van Basisboek Muziekmanagement (2007).
Het boek van 282 pagina’s is verkrijgbaar via ieder reguliere boekhandel en internetboekhandel voor 24,50 (isbn 978 90 473 0014 4). Rechtstreeks bestellen kan via Boomonderwijs.nl. [Radiowereld.NL]