Zoek
Sluit dit zoekvak.

Logo verraadt sluikreclame

Vlaamse televisiekijkers worden voortaan met een PP-logo geattendeerd op het feit dat de televisie programma’s waar ze naar kijken aan ‘productplacement’ of sluikreclame doen. Uit onderzoek blijkt dat deze vorm van reclame buiten de commercialblokken zeer effectief is.

Het blauwe logo blijft 2 seconden in beeld om aan te geven dat het product of merk niet toevallig te zien is, maar dat er voor betaald is om het product in beeld te krijgen, zo meldt de Vpro Gids volgens Medianed. Het zal getoond worden bij het begin en einde van elk tv programma dat gebruik maakt van productplaatsing en bij de hervatting na eventuele onderbrekingen. Sluikreclame bij kinderprogramma’s mag niet in Belgie.

Sluikreclame wordt niet getoond op het moment dat de product of merk in beeld is, dus blijft het onduidelijk wat de sluikreclame is, maar op deze manier hopen de Vlaamse tv-maatschappijen wel meer duidelijkheid te scheppen over dit omstreden fenomeen. [Radio.NL/Medianed]

Gerelateerde berichten