Zoek
Sluit dit zoekvak.

Winnend RAB concept JongeHonden op de radio

Nina Verhaag en Joska van de Akker zijn de winnaars van de Jonge Honden RAB radio pitch. In totaal hebben 15 teams meegestreden en zijn 24 concepten ter beoordeling aan de jury voorgelegd. De jury bestond uit Marcel Walvisch van FC Walvisch, Edward van Tilburg van Roorda Reclamebureau en George Bohlander van RAB.

Het winnende concept  ‘foute stem’ wordt vanaf 29 augustus twee weken uitgezonden op alle belangrijke radiostations. In totaal zo’n 42 radiostations: de landelijke publieke zenders Radio 1 en Radio 2 en 3FM, de landelijke commerciële stations zoals Radio 538, Skyradio, Q-music, Radio Veronica, 100%NL, Slam FM, Kink FM, Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM, BNR Nieuwsradio, Radio 10 Gold en Classic FM. Daarnaast de regionale commerciële zenders van E Power en de regionale publiek zenders van ORN Radio.

De JongeHonden hebben concepten ontwikkeld om luisteraars op te roepen om naar de website te gaan www.debesteradiocommercial.nl en hun stem uit te brengen op de beste radiocommercial 2011.

In de commercials reageert Nederland massaal op de oproep op te stemmen. Echter er is een misverstand, want het gaat niet om de beste spreekstem maar om te stemmen op de beste radiocommercial van 2011. Er worden verschillende versies ingezet die gericht zijn op diverse doelgroepen.

Op 6 oktober worden de RAB Radio Awards voor de derde keer uitgereikt. Naast deze publieksprijs worden er ook prijzen uitgereikt door de vakjury voor de profit en de non-profit sector en wordt de radio-adverteerder van het jaar bekendgemaakt.

RAB (Radio Advies Bureau) heeft tot doel hét kenniscentrum te zijn voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en heeft tot doel met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied van radio te stimuleren. RAB is hoofdopdrachtgever van het Continu Luisteronderzoek en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.