Slam FM biedt luisteraars in de week van 17 juni werkzoekende jongeren een podium aan om zichzelf te promoten voor potentiële werkgevers. In deze week kunnen vijf luisteraars, die op zoek zijn naar een baan, hun kwaliteiten promoten op de landelijke commerciële radiozender Slam FM en op Slam TV.
Het radio- en tv-station schenkt zowel op radio, tv als op social media aandacht aan sollicitanten. Daarnaast schuiven er dagelijks gasten aan bij het radioprogramma ‘De Avondploeg’ en is er elke dag van 11.00 tot 12.00 uur de mogelijkheid via twitter vragen te stellen.
Jeugdwerkloosheid
De jeugdwerkloosheid neemt enorm toe. Robbert Coenmans, voorzitter FNV Jong: “Eén op de zes jongeren is inmiddels werkloos. Iedereen kent wel mensen in zijn omgeving die hier direct of indirect mee te maken hebben. Slam wil werken aan een oplossing en stelt daar zelfs reclamezendtijd voor beschikbaar.” Op deze manier proberen Slam FM en Slam TV een verandering te brengen en jongeren te helpen aan een nieuwe baan.
Programmering
Van 17 tot en met 21 juni krijgt elke dag één werkzoekende luisteraar de mogelijkheid zichzelf te promoten. Deze persoon mag in elk Slam FM radioprogramma aanschuiven als ‘sidekick’ van de deejays, maar is ook te zien op Slam TV in het TV-programma AfterSchool. Daarnaast stelt Slam FM reclamezendtijd beschikbaar. De kandidaten spreken zelf een eigen commercial in die de hele dag tijdens de reclameblokken te horen is. Gedurende de dag kunnen geïnteresseerde werkgevers zich melden. Het doel is ‘matches’ te laten ontstaan, zodat werkzoekenden een nieuwe kans op een baan krijgen. [Radiowereld.NL]