Coosto breidt uit met real-time RTV-monitoring

Het is voortaan mogelijk in Coosto om naast social media, blogs, nieuwssites, kranten en tijdschriften ook de inhoud van radio- en televisieprogramma’s te monitoren. Coosto verrijkt zijn social media data met RTV-data van Media Distillery.

Organisaties zijn hierdoor in staat vrijwel alle media real-time te monitoren op naamsvermelding; zoals de eigen merknaam en die van de concurrentie. Daarbij voegt Coosto statistieken toe als sentimentanalyse en het is mogelijk te filteren op titels, e-mailalerts in te stellen en rapportages uit te draaien.

Social media
Sinds 2009 slaat Coosto alle social media berichten op die openbaar op het Nederlandse web worden geplaatst en gebruikers kunnen daar onbeperkt doorheen zoeken. Vorig jaar is hier de data van Blendle aan toegevoegd, waarmee het eveneens mogelijk is door kranten en tijdschriften te zoeken. Nu is ook radio en televisie toegevoegd aan deze data. Gebruikers die deze mogelijkheid willen instellen, nemen het als extra functionaliteit af, geven hun zoekopdracht door aan Coosto en vinden de resultaten tussen de andere bronnen.

Rens Dietz, marketingmanager bij Coosto: “Coosto is steeds op zoek naar manieren om de data nóg completer te maken. Als je bedrijf of merk wordt genoemd op radio of televisie wil je dit direct weten, niet in de laatste plaats vanwege het grote bereik. De sociale media, kranten, tijdschriften, radio en televisie vanaf één plek meten, zorgt voor dat je het meest zuivere en heldere inzicht in jouw merk. Dat kan nu bij ons.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten