TLC best bekeken vrouwenzender onder vrouwen 20-34

TLC heeft een zeer succesvolle maand achter de rug. Met een all day marktaandeel van 5,7 % onder vrouwen 20 tot 34 is de zender 90% gegroeid ten opzichte van dezelfde maand in 2014. Dit maakt TLC beter bekeken in februari dan SBS 9 en FOX maar ook beter dan vrouwenzenders Net5 en RTL 8.

De best bekeken programma’s van de maand waren twee afleveringen van ’19 Kids And Counting’ met gemiddeld 175.000 en 160.000 kijkers en ‘Say Yes To The Dress’ met een gemiddelde van 167.000 kijkers (6+). Dit resulteerde in drie nieuwe noteringen in de top 10 van best presterende programma’s sinds de start van de zender. In prime time was het tevens een sterke maand met een gemiddeld marktaandeel van 2,2%, een groei van 38% ten opzichte van februari 2014.

Petra Knoth, Channel Director TLC: ‘Niet alleen in de doelgroep vrouwen 20-34 hebben we een geweldig resultaat behaald. Ook in de doelgroep vrouwen 20-49 is februari zeer succesvol gebleken. Met een all day marktaandeel van 5,1% heeft de zender een groei gemaakt van 76% ten opzichte van vorig jaar en 28% in vergelijking met januari 2015. Ik ben ongelooflijk trots op dit resultaat.’ [Radiowereld.NL]

 

Gerelateerde berichten


Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email