SKO breidt rapportage uitgesteld kijken via tv-scherm uit

Sinds begin 2015 meet GfK voor SKO het uitgesteld kijken tot en met 28 dagen na de oorspronkelijke uitzending. Sinds deze week levert SKO deze data dagelijks aan de markt.

De uitbreiding van de meetperiode voor uitgesteld kijken levert aanvullende, waardevolle informatie op over een langere periode waarin televisiecontent op een later moment via de TV wordt bekeken.

De standaard rapportage van SKO verandert niet en zal het zogenaamde KijkTotaal blijven. Dit betreft het kijken op de dag zelf en de daaropvolgende 6 dagen. De data over uitgesteld kijken tot en met 28 dagen na uitzending zijn data waarmee vooral programmamakers en zenders kunnen inzien wat er gedurende die weken met hun content gebeurt.

SKO directeur Bas de Vos: “Het nog nauwkeuriger rapporteren over uitgesteld kijken via het televisiescherm is de eerste van een reeks belangrijke innovaties in het bestaande kijkonderzoek”. [Radiowereld.NL]