[Update] De meest recente luistercijfers werden afgelopen dinsdag bekendgemaakt. De landelijke zender Radio Veronica, de mannenzender van de Sky Radio Group, is blij met de nieuwe cijfers.
Radio Veronica steeg van 4.2% naar 4.4% in de doelgroep 10+ maar ook in de doelgroep mannen.
Volgens de meest recente cijfers van NLO/GfK over de periode aug-sep’15 stijgt het marktaandeel bij Radio Veronica in de doelgroep Man 35-49 jaar door naar 10,7%. Dat is de vierde opeenvolgende meetperiode dat Radio Veronica in deze doelgroep groeit.
In de doelgroep mannen 35-49 jaar is Radio Veronica nu de derde zender achter Radio 538 en Qmusic. Bij de vorige meting was Veronica nog de tweede zender bij deze groep, maar is nu ingehaald door Qmusic.
Voor de zomer kwam het aandeel uit op 6,4%. Met het huidige marktaandeel is het ten opzichte van apr-mei’15 de grootste groeier (+67%). Daarnaast is Radio Veronica ook nog eens het meest selectief (192) in de core-doelgroep.
Ook in andere mannelijke doelgroepen weet Veronica te scoren. Man 20-34 jaar stijgt in een jaar met 40% en in Man 25-54 jaar is een groei van 10% te zien. [Radiowereld.NL]