Zoek
Sluit dit zoekvak.

Qmusic blijft bij ANP, Persgroep verlengt contract met 4 jaar

De Persgroep Nederland en het algemeen persbureau ANP hebben een nieuw contract afgesloten voor vier jaar. De Persgroep, uitgever van grote nationale en regionale nieuwsmedia en eigenaar van onder meer de muziekzender Qmusic verlengt de relatie met het ANP vanaf 1 januari 2017.

Qmusic blijft bij ANP, Persgroep verlengt contract met 4 jaarRadiostations
Naast de landelijke muziekezender Qmusic levert persbureau ANP ook het nieuws aan aan andere radiostations waaronder Radio Veronica, Radio 10, Radio 538, SkyRadio en veel regionale en lokale radiozenders in Nederland.

Het ANP is heel blij met de verlengde samenwerking met De Persgroep. “Deze langjarige overeenkomst met De Persgroep, een prominent mediabedrijf, geeft vertrouwen en is gebaseerd op een gezond partnerschap”, aldus Guido van Nispen, CEO van het ANP. “Het ANP kan zich zo volledig blijven richten op handhaving en verbetering van de service voor alle mediabedrijven.”

“Het is in het belang van de journalistiek dat er een sterk nationaal persbureau blijft”, aldus Frits Campagne, CEO van de Persgroep Nederland. “Voor De Persgroep betekent dit dat wij de 1500 journalisten van onze kranten, sites, magazines en en ook Q-music kunnen laten doen waar zij echt goed in zijn: toegevoegde waarde bieden voor onze lezers, bezoekers en luisteraars.”

De Persgroep
De Persgroep Nederland is op dit moment uitgever van ADR Nieuwsmedia (AD, PZC, BN De Stem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool.

De Persgroep Nederland is ook eigenaar van de landelijke radiozender Q-music. Daarnaast heeft het diverse digitale bedrijven als NationaleVacaturebank, Intermediair, Tweakers, Hardware.info en AutoTrack. De Persgroep Nederland is tevens uitgever van 130 huis-aan-huiskranten. De nieuwsmerken van de Persgroep realiseren dagelijks 9,3 miljoen contacten met 6,4 miljoen mensen.

Rode cijfers voor ANP
Toch gaat het nog niet goed met het Algemeen Nederlands Persbureau. Het bedrijf heeft in 2015 opnieuw een groot verlies geboekt. Volgens RTL Z ging het om 935.400 euro. In 2013 en 2014 schreef ANP ook al rode cijfers. In 2014 was het zelfd 993.600 euro. In 2015 ging de omzet ook niet omhoog. Het bleef stabiel op 25.3 miljoen euro. In 2014 was het 25,2 miljoen euro.

Ondanks de enorme verliezen bij het ANP wil Guido van Nispen, CEO van ANP en eigenaar van Vereniging Veronica, een groot deel van het bedrijf heel graag verkopen, maar tot op heden is dat nog steeds niet gelukt. [Radiowereld.NL]