Reclameverkoop BrandDeli groeit naar marktaandeel 17 procent

Het gaat goed met BrandDeli. Het mediabedrijf kijkt terug op een bijzonder 2016. Met 10,2% marktaandeel in primetime in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar realiseerden de TV-zenders uit het BrandDeli portfolio een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Over de hele dag werd een marktaandeel van 17,0% behaald.

Reclameverkoop BrandDeli groeit naar marktaandeel 17 procent Qua kijkersaantallen vestigden meerdere zenders een record. FOX Sports had met 820.000 kijkers voor de Eredivisiewedstrijd Ajax-PSV de best bekeken uitzending ooit.

Op Comedy Central zorgde The Roast Of Gordon met 640.000 kijkers voor een record en op TLC scoorde Say Yes To The Dress Benelux het hoogste kijkersaantal ooit (217.000 kijkers) met de aflevering waarin Patricia Paay haar trouwjurk uitzocht.

BrandDeli is momenteel verantwoordelijk voor de verkoop van reclame voor van 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC en Viceland.

Twitter
Daarnaast gaat BrandDeli dit jaar het werk van Twitter Nederland overnemen. Zij worden verantwoordelijk voor de verkoop van advertentieruimte in Nederland.

Dagelijkse kijkcijfers BrandDeli bij SKO
Na de release van de campagnedata voor RTL, SBS, Ster, Sanoma en Disney in juni 2016 worden vanaf 9 januari ook de campagnedata van BrandDeli toegevoegd aan de online kijkcijfers van SKO.

Robbert Beerens, BrandDeli: “Wij hebben intern hard gewerkt om de online BrandDeli campagnes binnen het SKO gemeten te krijgen. De cijfers bieden een mooi inzicht in het bereik van onze online campagnes en onze profielen.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten