Het portfolio van Talpa Radio – met de zenders Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica – groeit in marktaandeel in de doelgroep 15 tot 59 jaar naar 39,9% (NLO/GfK, mrt-apr’17). Dit is het hoogst gezamenlijke aandeel dat de stations ooit behaalden in deze doelgroep. In de doelgroep 20-49 jaar haalt Talpa Radio een identiek hoog marktaandeel.
Met het samengaan van 538Groep en Sky Radio Group in 2016 zijn de profielen van de vier individuele stations aangescherpt.
Zo houdt Talpa Radio beter rekening met een grotere groep luisteraars. Talpa Radio staat wekelijks in contact met meer dan 7 miljoen luisteraars.
Radio 538 versterkt haar nummer 1 positie onder zowel 15 – 34 jarigen (van 18,1% naar 20,1%) als 20 – 49 jarigen (van 17,0% naar 18,1%).
Sky Radio groeit in één jaar tijd van 13,1% naar 15,4% in de doelgroep Vrouw 20 – 49 jaar. Tevens is Sky Radio markt- en bereiksleider onder vrouwen.
Ook Radio 10 groeit in haar kerndoelgroep van 7,4% naar 7,8% in 30 – 59 jaar.
Radio Veronica scoort 6,5% in de doelgroep Man 25 – 54 jaar. Deze daling is een gevolg van de gekozen lange termijn veranderingen in de deejay – en muziek programmering.
Menno Koningsberger, algemeen directeur: “Talpa Radio versterkt haar leidende positie door zowel het creëren van aanwas onder jongeren alsook in te spelen op de veroudering onder de bevolking (de doelgroep 15-59 jaar). De stations 538, Radio 10 en Sky Radio groeien in de door hen beoogde doelgroepen. We vertrouwen dat ook Radio Veronica de juiste koers te pakken heeft en zal groeien in de beoogde doelgroep met het pop- en rockhits muziekformat”. [Radiowereld.NL]