Search
Close this search box.

Radioreclame levert 2,5 keer zoveel websitebezoek op als inzet op tv

Qmusic heeft het directe effect van radioreclame op websitebezoek onder de loep genomen. Hiervoor heeft Qmusic de handen ineengeslagen met de onderzoeksafdeling van mediabureaus Mindshare en Greenhouse Group.

Radioreclame blijkt 2,5 keer zoveel website bezoek te genereren als wanneer hetzelfde budget ingezet wordt op tv.

Qmusic: “Het is voor het eerst dat er zo grootschalig onderzoek gedaan is voor meerdere adverteerders en cases. In totaal is voor de vier merken Auping, Stage Entertainment, Centraal Beheer en Eneco, gezamenlijk goed voor 23 rondes radio-inzet, het websitebezoek inzichtelijk gemaakt en gekeken naar het effect binnen 30 minuten na uitzending van een radio- dan wel tv-spot.

Rob Beijersbergen, Verkoopdirecteur Qmusic: “Het vermoeden dat radioreclame direct aanspoort tot een websitebezoek wordt met deze analyse bevestigd. Met deze learnings kunnen adverteerders en mediabureaus hun campagnes nog effectiever plannen en betere resultaten realiseren.

Qmusic benadrukt wel dat het heel belangrijk is om te realiseren dat het hier alleen gaat om het korte termijn bezoek aan de website. Langetermijneffecten, opbouw door de tijd en merkeffecten zijn niet meegenomen in deze analyse. [Radiowereld.NL]