Radiozenders steunen ook horeca- en recreatiesector

Nu het kabinet overgaat tot voorzichtige versoepeling van een aantal coronamaatregelen, zullen dierentuinen, attractie- en vakantieparken, campings, hotels en restaurants de komende maanden weer open gaan. De landelijke radiozenders hebben daarom gezamenlijk besloten om naast retailers ook deze bedrijven te ondersteunen met een gratis 5 seconden ‘tag-on’ op de hoofdspot, met als doel de RIVM maatregelen te benadrukken.

Radiozenders steunen ook horeca- en recreatiesector Radiozenders Qmusic, Radio 538, Radio 10, Radio Veronica, Sky Radio, 100%NL, Slam, Sublime, Classicnl, ORN, E Power en BNR helpen hiermee deze categorie bedrijven die door de coronacrisis en regels van het RIVM hard getroffen zijn.

Zij kunnen via alle campagnes die tot 1 juli worden uitgezonden zo meer aandacht vestigen op het belang van het naleven van de gedragsregels in deze parken en horeca-établissementen wanneer deze weer open zijn.

Eerder verenigden de radiozenders zich in een actie voor retailers, die ook een gratis 5 seconden tag-on kregen met hetzelfde doel.

Luisteraars waarderen het wanneer adverteerders dit soort boodschappen communiceren. Uit recent onderzoek door Ruigrok NetPanel i.o.v. van RAB blijkt dat 44% van de Nederlanders het goed vindt als organisaties met een radioreclame inspelen op het coronavirus. Driekwart (76%) vindt het goed dat er reclames zijn die oproepen om aan de maatregelen van de overheid te houden. [Radiowereld.NL]