Zoek
Sluit dit zoekvak.

TV-reclamemarkt herstelt weer na eerste coronagolf

De TV-reclamemarkt is in het derde kwartaal van 2020 met 1 miljoen gestegen tot 171 miljoen euro, een groei van 0,7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Na een zeer dramatische eerste helft in 2020, waar de TV-reclamemarkt met 23% daalde, keerden adverteerders toch weer langzaam terug naar TV in het derde kwartaal.

TV-reclamemarkt herstelt weer na eerste coronagolf Het grootste deel van de TV-reclamemarkt waarover de Nederlandse TV-marketingorganisatie Screenforce publiceert wordt gevormd door de spotbestedingen via het TV-toestel.

De TV-spotmarkt heeft zich na de dramatische eerste helft van 2020 als gevolg van de coronacrisis met 1,5% weer goed hersteld.

De spot-omzet via het TV-platform laat in het derde kwartaal nog wel een kleine daling zien van 0,7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, waardoor de netto omzet uitkomt op 144,5 miljoen euro.

In het derde kwartaal van dit jaar laten de bestedingen in de OLV-spotmarkt een stijging zien. Maar de non-spotmarkt laat nog geen stijging zien in het derde kwartaal en komt uit op 18 miljoen, een daling van 5,3%. Opvallend is dat de daling volledig voor rekening komt voor de online video platforms.

Positief
De TV-platforms realiseerden in het derde kwartaal van 2020 net zoveel bestedingen als in hetzelfde kwartaal van 2019. Maar op basis van de campagne-aanvragen voor het vierde kwartaal zijn Ster, Talpa Network, Ad Alliance en ORN toch positief over het vierde kwartaal. [Radiowereld.NL]
Foto: Pixabay

Gerelateerde berichten