Search
Close this search box.

KOST 103.5 heeft weer de meeste luisteraars in Los Angeles

KOST 103.5 in Los Angeles heeft de koppositie als bereiksleider heroverd. Wekelijks stemmen er nu 2,29 miljoen luisteraars af op de popzender. Kijkend naar het marktaandeel, dat blijft K-Earth 101 nipt marktleider, terwijl Lite FM aan kop blijft in New York City.

KOST 103.5 heeft weer de meeste luisteraars in Los Angeles Dit blijkt uit de mei-cijfers van Nielsen Audio. Opnieuw is te zien dat, door het opheffen van de coronabeperkingen, het radioluisteren herstelt.

Vrijwel alle grote radiostations zagen hun weekbereik omhoog gaan. In Los Angeles groeide het weekbereik van radio met 1,2%.

Bij KOST 103.5 was de stijging van het weekbereik met 2,8% flink groter. Het station heeft daardoor na een maand de koppositie heroverd als het om weekbereik gaat, waardoor K-earth 101 (KRTH) naar de tweede plek is verwezen.

Maar als het om marktaandeel gaat is K-Earth nog steeds marktleider. Wel daalde het marktaandeel van de classic hits zender met 0,6%-punt naar 5,3%. KOST daarentegen wist na vier maanden eindelijk weer eens te stijgen en staat nu met 5,2% op de tweede plaats.

De talkzender KFI AM640 verloor flink terrein. Het marktaandeel kelderde met bijna een procentpunt naar 4,8%, waardoor de zender naar de derde plek daalde. De urban popzender 94.7 The Wave (KTWV) staat voor de zevende meting op een rij op plek vier. Dit keer met 4,5%.

Terug in de top 5 is de popzender 104.3 My FM (KBIG). Het marktaandeel steeg met 0,2%-punt naar 4,1%.

Het vervangen van Amp Radio door 97.1 Now (KNOU) in april van dit jaar, lijkt de eerste vruchten voor eigenaar Audacy (voorheen Entercom) al af te werpen. Het marktaandeel steeg voor de tweede meting op een rij. Dit keer met 0,4%-punt naar 1,8%.

Bij de belangrijkste doelgroepen staat KOST nu op 1 bij 25-54 jaar, het Spaanstalige KLVE 107.5 op 1 bij 18-49 jaar, terwijl de rockzender Alt 98.7 (KYSR) aan kop blijft bij 18-34 jaar.

New York City
In de Big Apple blijft 106.7 Lite FM (WLTW) de onbetwiste nummer 1. De popzender heeft de concurrentie van vorige maand wat afgeschud en zag het marktaandeel met 0,4%-punt stijgen naar 6,7%.

Het weekbereik van Lite steeg overigens met 7,1% naar 3,44 miljoen luisteraars. Het weekbereik van radio in New York City steeg met 3,0%.

Plek twee blijft in handen van de urban popzender WBLS 107.5 met 6,3%. (W)CBS FM 101.1 daalde daarentegen naar 5,7%, waardoor de classic hitszender nu derde staat.

De Spaanstalige zender Mega 97.9 (WSKQ) blijft op plek vier met 5,1% marktaandeel, terwijl de classic rockzender Q104.3 (WAXQ) opnieuw de top vijf completeert met 4,6% marktaandeel.

Bij de doelgroepen 18-49 en 25-54 jaar blijft Lite aan kop, terwijl Mega de koppositie bij de doelgroep 18-34 jaar behoudt.

Atlanta
Elke maand blikt Radio.NL ook op de rangen en standen in een radiomarkt elders in de VS. Dit keer is dit Atlanta, radiomarkt acht met bijna vijf miljoen inwoners en hoofdstad van de staat Georgia.

De nieuws- en talkzender WSB staat hier op de eerste plaats met 8,6%, gevolgd door de classic hits zender 97.1 The River (WSRV) met 7,1%.

Dat ruim een kwart van de inwoners van Atlanta van Afro-Amerikaanse afkomst is, wordt duidelijk door de nummers 3 en 4: de urban popzender Kiss 104.1 (WALR) met 6,0% marktaandeel en rivaal V103 (WVEE) met 4,8%.

De popzender B98.5 (WSB) completeert de top 5 met 4,5% marktaandeel.

Wat deze meting vooral opvalt, is dat de twee hitzenders, Q99.7 (WWWQ) en Power 96.1 (WWPW), flinke winst noteren. Q stijgt met 0,7%-punt naar 4,3%, waardoor het station nu op plek 6 staat. Power schoot zelfs met en vol procentpunt omhoog naar 3,9%, wat goed is voor plek 10.

Power 96.1 kwam eind vorig jaar nog in het nieuws omdat eigenaar iHeart Media alle lokale deejays had ontslagen en vervangen door voicetracks. Inmiddels heeft iHeart een aantal deejays uit kleinere radiomarkten verhuisd naar Atlanta om weer lokale programma’s te maken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten