
Er wordt meer audio geconsumeerd dan ooit tevoren. Met meer dan 40% van de totale mediatijd is luisteren één van de belangrijkste vormen van mediaconsumptie.
Audify heeft de ambitie om bedrijven, merken en hun bureaus te faciliteren bij het meer en beter gebruik maken van audio in commerciële communicatie. Slechts 5% van de reclamebestedingen gaat naar audio. Daarom wilde de stichting een andere naam.
Liedewij Hentenaar, directeur van Audify: “Hoe klinkt jouw merk? Dat is de vraag die centraal staat bij Audify. Het is daarbij logisch dat Audify haar werkveld verbreedt ten opzichte van de positie van het RAB. Nadenken over je merkgeluid is een eerste stap naar het benutten van de potentie van audio. Audify kan je daarbij helpen. Geluid is immers overal.
Onze deelnemers exploiteren, naast radiostations, nog veel meer audioplatformen en formats. Daarbij past de nieuwe naam naadloos bij het nieuwe luisteronderzoek dat in 2022 het levenslicht zal zien. Met het nieuwe onderzoek zijn we nóg beter in staat om alle vormen van audioconsumptie te meten.” [RadioWereld.NL]